lördag känns som söndag

swing it to the music, swing it to the music, oooohohohohoooooohohohhoooooohohohooooohhohhoh
då ligger man här igen. i soffan. slöseri av tid enligt mig, men är man trött så är man.
vaknade hos joss imorse, sängen var väldigt högljudd när man gjorde minsta lilla tänkbara rörelse så var klarvaken efter elva, starkt jobbat alexandra! gårdagen var otroligt slapp men skön, det tackar jag för! inte faktumet om att den var slapp just utan att jag fick spendera den med joss.
efter ett fåtal svordomar då min moppejävel inte startade så fick jag ut dagen aggressioner så jag har varit på topp idag! sämre blev det inte av att bus och jag gjorde det vi gör bäst (där av tess fina passande smeknamn) - vi busade såklart! först skrittade vi från stallet, förbi banan till fälten. där är det ett "mellanrum" mellan de två fälten där traktorer och bilar till och med kan köra, så där blev det som vanligt rejäl galopp på tess villkor för en gångs skull tänkte nog hon och sprang så gräset fattade eld under. nästan.
gick ner till banan igen där mamma longerade thea. bar fram två bommar och la dom på ena långsidan så långt ifrån varandra utan att svängen från kortsidan blir brutal det vill säga, så att det blir en lagom sväng alltså. sedan galopptränade vi. gosh i love it. korta, länga. hon är så jävla underbar och lyhörd med såntdär, eller ja egentligen med typ allt, men speciellt med sånthär. hon var asambitiös och kunde korta ihop henne skitbra. kortade till 11 galoppsprång där det var 6 normala. hon var skitpigg och allmänt positiv, hjärtat. i veckan som kommer ska mamma och jag knopa ihop en annons på henne. fyfan. jag är för lång. varför tar allt slut när det känns som bäst?
jag vill inte jag vill inte jag vill inte jag vill inte

0 kommentarer:

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida