i know so

Till alla med egen häst/sköthäst:
- gör du inte detta så kommer din häst skada sig inom 7 dagar.
Namn? tess
Ålder? 12 år
Ras? fullblod/connemara
Hingst, valack eller sto? bitchigt sto (A)
Mankhöjd? 148
Färg? brun
Ursprung? irland
Tecken? inga
Hoppresultat? hoppresultat? efter?
Dressyrresultat? ?
Högst hoppat hinder? inte en aning faktiskt, trixat massor hemma men enstaka 130?
Mål i år? fint resultat i lag-sm
Ägare? alexandra nordström, jag med andra ord
Hur länge har du ägt/haft hästen? i två år
Hur är den i dressyren? heeeh, nejmen kan gå riktigt fint! lektionerna för monika är guld värda. hon kommer verkligen fram då.
Hur är den i hoppning? haha "den"? HON har blivit sjukt duktig, hon har en enorm kapacitet
Hur är den att rida ut på? pigg och glad
Hur är den i stallet? är hon ensam i stallet är hon assnäll. hon är inte sådär asförtjust i andra hästar haha
Hur är den på tävling? lugn, ängel att åka iväg med
Vart köpte du den? lite utanför linköping
Vad kunde hästen då? lb hoppning
Skriv något om din häst: öhm, hon är helt underbar, mitt älskade lilla sär:)
Köptes för? fick ta bort min c-ponny och mamma hjälpte mig att komma igång igen. tess kändes helt okej i början men tycker bara om henne mer och mer för varje dag känns det som.
Varför valde du han/hon? henne* haha, nej men hon stog ut, hade kapacitet
Annan tävlingsgren? än vilken? fälttävlan är vår gren.

jag blev fan orolig, jag vill inte att bus ska skada sig, (A) haha
yes. fälttävlan i mantorp idag. dressyren gick tydligen jävligt dåligt enligt anki. skitanki. pruttanki. skitanki. sämsta dressyren vi gjort. sämre än den gången vi var på gräset då tess strejkade och inte ville gå i närheten av främre delen av banan, i ett hörn och var supersuperspänd. tydligen sämre än den gången. aja, kändes inte toppen ska jag ju inte säga men det var fan inte SÅN katastrof, som anki tyckte. men ankis åsikt var ju tyvärr den som räknades. nu ska vi inte skylla på domaren, fy alexandra. meeen wtf, jag måste få skylla på något! hoppningen däremot, skitbra! gick som en klocka. körde lite snävare svängar för många fick tidsfel, men det klarade vi oss utan, hade nog straffpoäng efter dressyren så det räckte lixom.
imorgon blir det terräng, lite smånervös för två häckar INNAN vattnet precis som är pyntade av några knaaaaaaaallgula saker. mamma och jag ska vara på plats på terrängbanan klockan 7. på morgonen. alla i mantorpsryttarna är funktionärer, de som startar nu alltså. så imorse var jag på plats på hoppbanan halv åtta, flaggade till kl elva.
hoppas ni har en trevlig helg iallafall!

1 kommentarer:

lycka till imorrn =)

18 april 2009 kl. 23:07  

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida