throw it away

önskan, ångest, tomhet, medkänsla, orättvisa, tårar
sån otroligt ärlig dag idag. jag har insett hur lätt något kan hända, livets hårda regler. födas, leva, dö. idag har en kille i min parallellklass pappa avlidit under natten, hans hjärta stannade. även fast jag inte haft någon som helst relation till honom så har jag någon så sjukt stark empati.
idag när vi kom in i skolan var allt så kusligt tyst. endast sjuorna och åttorna var som vanligt. jag mötte niondeklassare efter niondeklassare med röda, söndergråtna ögon. så mycket känslor, sån tystnad. jag vet inte hur mycket alla gråtit, tänkt och velat göra någonting åt den orättvisa som finns.
vet inte riktigt vad jag ska säga. jag tror att dagen har fått oss alla att inse att något så oväntat kan hända alla. det skulle lika kunnat vara någon i min familj som avlidit. bara sådär.
nu ska jag försöka sova, jag har bara känt på mig att denna vecka inte kommer bli rolig. jag är så sjukt trött och det känns som inte mycket går i min väg. men det finns folk som har det mycket värre. så jag ska försöka stötta dom och vara glad för jag har mina nära i behåll.
foo fighters - stranger things have happened

0 kommentarer:

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida