to the ground

"Hemskrivning i historia
Världskrigens tid
Skrivet av: Alexandra Nordström 9EF

1. Beskriv första och andra världskriget. Vad orsakade krigen? Vilket förlopp hade krigen? Hur slutade krigen?
Jämför de båda krigen. Vilka likheter och skillnader finns? Vad beror dessa likheter och skillnader på, tror du? Hade krig kunnat undvikas? Skriv och analysera!
Orsakerna till första och andra världskrigen skiljer sig ifrån varandra. Den största anledningen till andra världskriget var Hitler medans i första var det flera händelser i länderna så de retades upp.
Det finns många orsaker till första världskriget. De flesta länderna tyckte att dem hade jättebra planer och trodde att de skulle vinna hur lätt som helst och sedan gå vidare till nästa ställe. ”Jag tycker inte det verkar farligt med tanke på hur många soldater vi satt in”, skrev Det visade sig att alla hade fel. Eftersom alla länderna var bra upprustade gav det ingen större effekt. Slagen blev garanterat längre än förväntat.
Redan år 1882 bildades trippelalliansen, där ingick Tyskland och Österrike-Ungern (Italien anslöt sig i april 1915) och 1907 bildades trippelalliansen där Ryssland, Stor-Britanien och Frankrike ingick. "
såhär långt har jag kommit i min jävla hemprov i WWW1 & WWW2, härligt så det skriker om det. tappar insperation och vilja helt och hållet. vad händer? sånahär analyseringsgrejer är ju mer min grej mer än att nöta in några kapitel som man glömt två dagar senare. i ett hemprov går man in djupare i frågorna och egagerar sig så mycket som vill ungefär. jag menar, vill man ha tex ett MVG skriver man väldigt utförligt, tar reda på egen fakta och allt sånt, men tycker man att det räcker med ett G lägger man inte ner hela sin själ ungefär.
men usch jag vet inte vad det är med mig, jag känner mig bara sjukt trött påre, kan ju passa på att glädja mig själv med att jag får lida ut i 3½ år till, grattis alexandra, sluta klaga och ta dig i kragen snorunge!
och jag ber om ursäkt för mitt inte så trevliga humör idag, magont iiiiin i bängen, usch! men det blir bättre snart hoppas jag, och jag lovar att skärpa mig och inte ta ut det på andra. försöka är allt man kan göra. försöka sitt bästa.
ber också ursäkt för den dåliga uppdateringen, haft så mycket och allt har inte gått så fokuserat som jag velat så tiden har bara försvunnit. ska försöka skärpa mig med min kassa studieteknik så jag får lite gjort, snabbare.
btw så var malin(tess equiterapeft, stavning?) ute och kände igenom henne. hon hade fått fina hals och ryggmuskler, jättekul att höra eftersom då rider jag henne rätt. så vi är nog snart tillbaka! peppar för östergöta teams mönstring för magnus gällerdal den 29-30 november..
vi måste komma med, lilla busan

Nutshell (Unplugged) - Alice In Chains

0 kommentarer:

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida