sjuttondefebruari

och gissa vem som har namnsdag idag då, :D joooo, ALEXANDRA! tjoho,!
jag skulle vilja säga "idag är en bra dag" men idag är ingen bra dag. det är kallt, stackars jag har sjukt ont i magen & ryggen och känner för att gå i ide någon månad eller två. men nog om stackars stackars alexandra.
igår gick jag upp vid åtta (!!!!!!)för att göra bananpannkakor till frukost, dom är godast i thailand.. och sedan dra upp till stallet. mammas häst thea skulle få vaccination. gick jättebra. fixade iordning där sedan tog en promenad runt rismarken med bus i solen. det var jättehärligt till solen slocknade och det blev riktigt kyligt. men jag tror hon tyckte att det var skönt att komma ifrån tråkiga hagen iallafall:)
efteråt åkte jag och mina kära mormor till linköping. jag har alltid stått min mormor väldigt nära. eftersom mamma fick mig när hon fyllde 19 år ensam så var mormor med vid min födsel och när mamma jobbade var jag alltid hos mormor och morfar. och man har ju inte mycket tid att träffas nu för tiden men det var skönt att äntligen göra det. vi käkade lunch på resturangen i filbyter och kollade i affärer. jag hittade en t-shirt (självklart) från levis som var helt okej,! ett brunt läderarmband med tre stora guldnitar på, en svindyr asmjuk såndär "kabuki?" borste för mineral foundation, TVÅ hårtoningar för att mitt hår är så tjockt och långt -.- och lite annat smått typ,! trevlig dag vare.
och justdet, typ utanför claes ohlsson satt en gubbe i en såndär gammal sliten skjorta, någon tunn tröja under och ännu slitnare jeans och spelade gitarr. stackarn måste frysit som helvete, jag frös i jacka? han var riktigt duktig med, så mormor och jag la i varsin 20:a i hans lilla plastbytta. och jaaa, det kanske går till alkohol, vem vet. men det kan gå till annat med, alla som inte har det så bra ställt är inte missbrukare, och om han är det fick han ett leende på läpparna och det kändes bra!
sedan på kvällen var jag på mycket bra humör och fixade mat medans mamma var i stallet. och ja, hon måste vara där varje dag ifaaaaaall thea har bryten ett ben eller kanske två, eller liknande, :)

idag blir det träning för monika vid sju, inte mycket annars som händer. riktigt skönt.
hoppas ni får en bra dag!

1 kommentarer:

Svar: heheheheh, man måste väl få det o låta bra iaf (a) just nu sitter jag faktiskt med matteboken framför mej, uppslagen till o med :O


jag solade första gången i mitt liv i fredags (Y) asgött vare.

20 februari 2009 kl. 13:00  

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida