ghost of you

yes, äntligen fredag nurå och jag är helt slut! körde fys program på idrotten istället för 10kampen - alltså de vanligaste friidrottsgrenar - och det kanske inte var det smartaste. pushade mig själv lite väl hårt fast jag har dendär cpgrejen i låret som gör ont. så räkande ut, jag gjorde 120 situps, 45 armhävningar, 120 tålyft, 30 dips, 60 rygglyftningar osv, men hade sällskap av alice så det gick! och vi behövde jobba bort lite eftersom vi var nere i stan på lunchen och käkade på veniza. sen slutade idrotten två och även denhär skolveckan så det var bara att gå hem, käka, byta om, cykla upp till stallet i världens jävla motvind. sen fixa iordning allt i stallet och fixa bus sen åka på träning för monika. 30 min markarbete som blev en dryg timme. men tillslut släppte allt och hon vart sitt vanliga jag. hon har varit lite motvillig och så nu men skönt att det släppte tillslut. och på söndag äre fälttävlan i valla, den sista för iår. får hoppas på att det går bra, bara att många duktiga som gått ner en eller två klasser för att avsluta på något enklare till min klass så får se om det är rimligt med placering.

och idag kom min helly hansen jacka! den var lite stor men vafan, hellre stor än liten! så det blir nog asbra sen.
jag har funderat på en sak, vet inte om det är bara jag som tänker så men iallafall, musik för mig är något personligt och mycket hänger i låttexten enligt mig. en låttext ska artisten skrivit själv lixom. jag tycker det känns så falskt på något sätt om artisten har betalt för en låt, eller fått betalt för att sjunga den. jag menar, sjunger om någon annans känslor? det är ju som om jag skulle köpa åsikter av någon? jag vet inte, det känns som det en låt betyder mer för mig om jag vet att artisten har skrivit låten och att den har en mening, att den ska betyda något.

0 kommentarer:

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida