over the hills and far away

har inte orkat skriva något nu på ett tag, men aja! nu kommer det,
fyllde ju år i lördags. väcktes av mamma & per vid nio eller något, dom kom in med presenter och våfflor med grädde och jordgubbar. fick en ipod, presentkort och en moppe. har inte riktigt bestämt mig om jag ska ha den eller sälja den. frågan är ju bara hur mycket jag skulle använda den, det löser sig nog! mamma och jag åkte in till motala och jag handlade upp hela presentkortet, haha, en jacka, en tröja, en skjorta och lite annat. sen åkte vi till stallet och sen vid sju kom mormor, morfar och alla. klockan 18:55 ringde pappa. första gången på två år jag hör hans röst, och han låtsades som ingenting, han kanske inte fattar att jag är så sjukt besviken på honom, snackade med mamma om det för några dagar sedan, vet inte om jag ens vågar säga till honom vad jag känner och tycker. men pratade med honom en minut typ, kommer inte ihåg ett ord förutom "hej det är pappa" sen fick jag prata med alla barn och jenny, fyfan, jag ville helst strypa pappa, men det är ju inte så lätt via telefon. så vart rätt rejält tyst efter det kan man ju säga, men alla gäster kom så det var bara att försöka hålla tårarna inne - jag hatar att tjuta framför folk!
efter sju tittade sofia in med ett paket, hon är asduktig på att rita hästar, så hon hade målat tess och hampus, höll på att börja tjuta av dom med, så äckligt likt var det. nu sitter dom över min säng!
och efter det öppnade jag dom andra presenterna, fick pengar och sen av mormor fick jag ett halsband. det var en guld kedja med ett guld hjärta, inget speciellt så tänkte jag. men sen läste jag lappen, det var mormors mammas förlovningsring. innuti ser man till och med texten, och lappen mormor hade skrivit var så sjukt fin, vill inte skriva ut allt här med hon skrev bla "hoppas att du vill bära den och känna att du finns i mitt hjärta" och ja, där brast det rätt rejält, min mormor är den bästa.
resten av kvällen var jättebra, :)

idag har skolan varit assega, eller ah, alla var rätt sega och jag har haft huvudvärk hela dagen, usch, hoppas på roligare imorgon. då äre även skolfoto, jag lyckas alltid se helt körd ut, det måste bli bättre iår har jag bestämt (A)
ha det bra,

oooooch på lördag bär det av till göteborg och liseberg, wiho!

0 kommentarer:

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida