pay to play

jag känner mig som ett stort jävla frågetecken just nu. efter att ha kollat massor på olika gymnasium kom jag in på massa frågor om framtiden, som jag aldrig annars riktigt tänkt på utan "det löser sig väl,". men nu ska jag jobba för bra betyg så jag kommer in på det bästa möjliga gymnasium. bara frågan, vart finns det? vad bör jag gå? var ska jag gå? vad vill jag gå?

sen väl inne på ett gymnasium ska jag orka få ännu bättre betyg så jag kan komma in på en högskola och utbilda mig vidare. vad ska jag göra sen? kommer jag verkligen lyckas?
tusen frågor slår mig i huvudet, jag vet inte vart jag ska vända mig. per tjatar om att jag ska gå natur, men jag vet inte. kemi & fysik är verkligen inte mina starka sidor, så egentligen varför gå på ett gymnasium som bygger på? jo, det kanske ger dom allra bästa förutsättningarna för framtiden, men man måste ha kul samtidigt. eller är det kanske den linjen jag måste gå för att kunna lyckas i livet?
sen idag pratade alice om flyinge. vart lite nyfiken så kollade upp det, och det verkar askul. få flytta till skåne lixom. så jävla skönt det skulle vara! men samtidigt kostar det asmycket och det finns bara natur att gå som linje där. skulle jag orka? för det är bara plugg och hästen som gäller där. men samtidigt, vad jag skulle lära mig mycket!
gud, jag måste försöka tänka på annat nu.
kan ju passa på att berätta att träningen för annelie igår gick huuuur bra som helst! hon var asduktig. och jag vet inte var all positiv energi kommer ifrån? hon har ju alltid varit positiv till arbete, det har hon ju, men jag vet inte vad som har hänt nu. hon är jättepigg och glad! askul för mig att känna också, så det går framåt nu känns det som, får hoppas det håller i sig.

0 kommentarer:

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida