backyard babies 11/3 västerås

TRAVEL
lektionerna gick rätt segt som man kanske kan förstå men slutade vid 14.20 och kajsa 10 minuter efter. vi gick till östenssons och köpte med oss godis, ramlösa, baguetter, REDBULL och bananer (KRAV märkta till och med, haha). kajsas mamma kom och hämtade oss och vi åkte vidare till mjölby station. satt och väntade där i kanske 40 minuter eller något. allt gick asbra och vi kom både på och av rätt i örebro central. kom även på sista tåget för dagen där vi käkade baguetterna och sminkade oss. haha, snacka om blickar man får(A)

lite förståeligt kanske, men wtf, man ser ju inte sådär asfräsch ut efter en skoldag. på med lite ytterligare svart ögonskugga, id och mascara, wops så var man färdig. när vi gick av vare asmörkt ute och vi tog fram kartorna från eniro som skulle vägleda oss till scandic hotell. gick ju inte så jävla bra, haha, utan fick fråga en tjej som väntade på bussen. hittade lätt och sprang till sigurdsgatan 25, själva klubben där konserten var.
det var ett ascoolt ställe, häftigt inredet och det var skön stämning. alla spelade gh wt och man körde gitarr, trummor, bas och sång. kajsa och jag valde dock att avstå, mina gh skills är ju inte något att skryta över så ah.. (A) haha. det värsta var att vissa som sjöng borde ha valt samma val som kajsa och jag, att avstå... men nog om det! vi kom dit 19.45 och tiden gick rätt segt, konserten skulle inte börja först 21.00
KOOOOOONSERT
backyard babies kom upp på scen 22.30. kajsa och jag som stått upp hela tiden och glott på gh var lite sådär halv goa i kroppen men jag lovar, det glömde man fort! först upp på scenen var peder, trummisen. sedan ramlade alla fram. dregen kom ut i en leopardfärgad päls, haha. först ut var "whos the man? whos your god? whos the creep that youve been dreaming of? are you degenerated?" sedan flöt det på så sjukt jävla bra. vi stog näst längst fram men efter typ halva konserten började vi cirkulera runt då en del hade fått lite vääääl mycket alkohol i kroppen och typ hoppade runt och typ ramlade fram på oss. hamnade även precis framför dregen, mahahaahahaahahahaha. jag vet inte vad det är med honom. han har ju egentligen inget asbra utseende men hans utstrålning gör honom så jävla SNYGG. iallafall. några låtar som kom var star war, fuck off and die, minus celsius, zoe is a weirdo, abandon, nomadic, saved by the bell, everybody ready och sist var people like people like people like us. de gjorde alla låtar sjukt bra! mitt intresse för BYB blev ju inte mindre precis. de gjorde det så jävla bra, det syndes verkligen att de varit ett band i 20 år. en annan sak som var asbra med konserten var att det var typ 100 personer, vilket gjorde att det vart en helt annan grej. man kom ju mycket närmare kontakt med bandet och även fast vi var så några var det ett jävla drag alltså. alla var galna, en kille stog och hoppade med ett upp-och-nervänt ölglas brevid mig, tack för den duschen lixom:) ... men åååååh, fan, jag vill dit igen, igen, igen, igen. det är ju lätt en dag jag aldrig kommer glömma. kajsa och jag var helt jävla lyriska, underbart vare...
konserten var slut vid halv tolv tror jag och hälften av personerna rusade mot baren, resten mot utgången. det första vi gjorde var att springa och köpa t-shirts, haha. svarta med en döskalle och BACKYARD BABIES skrivet, snygg!

AFTER
sedan kom ju det lilla problemet, vi käkade endast en macka på tåget klockan halv sex, och hade alltså inte ätit kvällsmat. klockan var ju tolv, frågade i baren om någon kock var kvar men vi fick det väntade svaret att det inte fanns det. fick dra oss tillbaka till hotellet. helt galna som vi var vid det laget hoppade vi i och över snödrivor på någon parkering och ja, haahhaa, jag älskar att vara sådär härligt speedad! vi kom iallafall tillslut fram till hotellet där jag köpte en sallad och kajsa en räkmacka. åkte upp till rummet och käkade i sängarna och glodde på scrubs sedan dubbelavsnitt av 2½ men, underbart! vi släckte vid halv två.
kajsas mobil ringde vid 06.15, pigga, OHYES! naaat, men drog på oss kläder och käkade frukost. resan hem gick asbra, och var i skolan efter lunch. jag hade idrott och sedan TFM då jag åkte hem och "arbetade".
det var så jäääääääääääävla bäst och självklart tackar jag kajs för sällskap och allting, fyfan vilken bra jävla dag.

0 kommentarer:

Senaste inlägg Äldre inlägg Startsida